Groveko's nieuwe duurzaamheidsstrategie voor een groene toekomst
-
Annika crijns
- Nieuws
- 20 feb. 2024
-
20views
- Reading time: 1 minute

Groveko's nieuwe duurzaamheidsstrategie
Groveko gaat voor duurzaam. Maar dat is een breed begrip. Vandaar dat wij focussen op vier kernthema's die de richtlijn vormen van onze acties en initiatieven. Ontdek hieronder hoe we elk van deze thema’s in de praktijk brengen en hoe ze bijdragen aan een duurzamere schoonmaak.
CO2-voetafdruk verkleinen
Groveko streeft ernaar om zowel de eigen CO2-voetafdruk als die van klanten te verminderen. Dit doen we door bijvoorbeeld:
- Rijden op HVO100 diesel met een besparing tot 90% CO2-uitstoot.
- Opzetten van retourstromen waarbij we oude verpakkingen ophalen en opnieuw inzetten.
Duurzaam assortiment
Groveko biedt een hoogwaardig assortiment wat ingezet kan worden om duurzaam en circulair schoon te maken. Zo zijn we bezig met:
- Opstellen van productpaspoorten waarmee inzicht wordt gegeven in de milieu impact van onze producten, zoals CO2-emissies en waterverbruik.
- Vervangen van chemische en niet-hernieuwbare grondstoffen, denk aan houtpulp vervangen door bamboe.
Ketenverantwoordelijkheid
Groveko werkt samen met leveranciers aan eerlijke arbeidsomstandigheden en transparantie in de gehele toeleveringsketen.
- Opstellen en laten tekenen van een leveranciers gedragscode.
- In kaart brengen en beoordelen van onze top 20 leveranciers op basis van milieu en maatschappelijke criteria.
Duurzame bedrijfsvoering
Groveko streeft naar een duurzame bedrijfsvoering waarbij we actief bijdragen aan het geluk van eigen medewerkers, klanten en omgeving.
Trainingen en opleiding mogelijk maken voor medewerkers.
Adviseren van klanten over het integreren van duurzaamheid via onze duurzame diensten.
Steunen van een landelijk goed doel zoals Trees for All.
Groveko ‘s duurzaamheidsstrategie en Bunzl ‘s Believe beleid
Groveko ‘s duurzaamheidsstrategie is in overeenstemming met die van Bunzl, de moedermaatschappij van Groveko. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is al ruim 12 jaar een belangrijk onderdeel van de internationale bedrijfsfilosofie van Bunzl. In Nederland is dit beleid vertaald naar nationaal duurzaamheidsbeleid Believe. Believe omvat vijf thema’s die terugkomen in de vier thema’s van Groveko.

