Veelgestelde vragen

Hier kun je de antwoorden op de meest gestelde vragen vinden. Staat jouw vraag er niet bij? Klik dan op onderstaande knop en we zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Stel hier je vraag

Algemene vragen

Waar zijn jullie gevestigd?

Wij hebben vestigingen in Ede, Zwolle, Oss en Westerhoven. Kijk hier voor meer informatie

Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kan ons bereiken via ons telefoonnummer: 0318 - 63 21 85 of klik op de onderstaande knop

Neem hier contact op

Uiteraard kun je ook altijd even langskomen op een van onze vestigingen

Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW?

Omdat wij een groothandel zijn en uitsluitend aan zakelijke en professionele eindgebruikers verkopen, zijn de prijzen die op onze website en webshop vermeld worden exclusief BTW. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden.

Wanneer zijn jullie geopend?

Maandag t/m vrijdag
08:00 tot 17:00 uur

Ik wil klant worden bij Groveko, wat moet ik hiervoor doen?

Klant worden bij Groveko is simpel. Meld je aan met het aanmeldingsformulier via: https://www.groveko.nl/contact/aanmeldingsformulier en bestel daarna snel en eenvoudig via onze webshop. Heb je nog vragen voordat je je aanmeldt? Neem dan contact op via: https://www.groveko.nl/contact

Aan welke branches levert Groveko?

Je vindt het op onze branches pagina: https://www.groveko.nl/branches

Welke certificeringen en keurmerken heeft Groveko?

Lees hier alles over de certificeringen en keurmerken van Groveko: https://www.groveko.nl/circulair/certificeringen-keurmerken

Ik heb een opmerking over de website. Bij wie kan ik terecht?

Mail bij opmerkingen of vragen over de website naar: [email protected] Wij zullen dit zo snel mogelijk oppakken!

Waar kan ik de Privacy Disclaimer vinden?

Onze Privacy Disclaimer vind je hier: https://www.groveko.nl/privacyverklaring

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, waar kan ik deze opvragen?

Neem contact met ons op via: https://www.groveko.nl/contact Wij zullen je zo snel mogelijk helpen!

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, waar kan ik deze opvragen?

Bij het inloggen kan je drukken op ‘Uw wachtwoord vergeten?’ Vul hier je email in om je wachtwoord te resetten.

Wat zijn de algemene voorwaarden van Groveko?

De algemene voorwaarden van Groveko kan je vinden via: https://www.groveko.nl/algemene-voorwaarden

Heeft Groveko een MVO beleid?

Absoluut! Hier vind je alles over Groveko en MVO: https://www.groveko.nl/circulair/groveko-en-mvo

Kan ik budgetten koppelen aan mijn locaties in de webshop?

Ja dat kan. Er kan een budget ingesteld worden op je account. Neem contact met ons op wat de mogelijkheden zijn via: https://www.groveko.nl/contact

Kan ik gebruikers bepaalde bevoegdheden geven?

Er zijn veel opties mogelijk m.b.t. bestellen in de webshop, ook bij bevoegdheden verstrekken aan gebruikers zijn er mogelijkheden. Alles is afhankelijk van jouw wens. Heb je nog geen account? Vul dan een aanmeldingsformulier in via: https://www.groveko.nl/contact/aanmeldingsformulier Als je al een account hebt maar meer informatie wilt hebben, neem dan contact met ons op via: https://www.groveko.nl/contact

Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?

Leuk dat je je wilt aanmelden voor de nieuwsbrief, gebruik hiervoor deze link: https://www.groveko.nl/contact/aanmelden-groveko-nieuwsbrief

Hoe dien ik een klacht in?

Heb je een klacht of opmerking? Laat het ons weten via: https://www.groveko.nl/contact

Bestellingen

Hoe kan ik op rekening bestellen?

Om op rekening te kunnen bestellen moet je eerst contact met ons opnemen. Wij zullen een debiteurnummer en een webshop account voor je aanmaken. Daarna kun je eenvoudig via onze webshop bestellen. 

Om je snel te kunnen helpen vul het volgende formulier in: https://www.groveko.nl/contact/aanmeldingsformulier

Kan ik mijn bestelling wijzigingen?

Zolang de artikelen zich in het winkelmandje bevinden kun je deze wijzigen of verwijderen. Is de bestelling geplaatst neem dan contact op met onze klantenservice via 0318 – 63 21 85 of [email protected]

Waarom heb ik geen bevestiging ontvangen?

Mocht het onverhoopt voorkomen dat je geen bevestiging ontvangt en je hebt twijfels of je bestelling goed is doorgekomen, neem dan contact met ons op. Heeft het haast? Bel ons dan via: 0318-632185. Neem anders contact op via: https://www.groveko.nl/contact

Mogelijk is er een verkeerd e-mailadres geregistreerd. Controleer of je e-mail adres klopt op Mijn Groveko onder de tab ‘Accountoverzicht’. Je kan het e-mailadres zelf wijzigen door op de knop ‘Contactgegevens wijzigen’ te klikken.

 

Waar kan ik mijn bestelhistorie inzien?

Als je al eerder bestellingen bij Groveko geplaatst hebt dan kun je deze (nadat je bent ingelogd) terugvinden op Mijn Groveko onder de tab ‘Bestellingen’. Daarnaast is het mogelijk om de historie per locatie in te zien. Dit is in te zien op Mijn Groveko onder de tab ‘Bestelhistorie per adres’.

Waar kan ik mijn facturen terug vinden?

Als je al eerder bestellingen bij Groveko hebt geplaatst dan kun je deze (nadat je bent ingelogd) terugvinden op Mijn Groveko onder de tab ‘Orderhistorie’.

Ik heb een vraag over een bestelling. Aan wie kan ik deze stellen?

Heb je een vraag over je bestelling? Neem dan contact met ons op via: https://www.groveko.nl/contact Wij proberen je zo snel mogelijk te helpen!

Hoe kan ik mijn bestelling bij Groveko plaatsen?

Om een bestelling te kunnen plaatsen maak je eerst een account aan via de volgende link: https://www.groveko.nl/contact/aanmeldingsformulier Met het account dat je aanmaakt kan je bestellingen plaatsen via de webshop. Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact met ons op via: https://www.groveko.nl/contact

Kan ik bij Groveko met bestellijsten werken?

Dat kan zeker! Om met bestellijsten te werken moet je eerst een account aanmaken. Dit kan je doen via: https://www.groveko.nl/contact/aanmeldingsformulier Wil je een bestellijst toegevoegd zien aan je account? Geef ons je debiteurnummer door, alsmede de artikelnummers van de producten die je in jouw bestellijst wilt hebben. Dit voegen wij zo snel mogelijk voor je toe. Mail de info naar [email protected]

Op welke manieren kan ik betalen in de webshop?

Je kan betalen in de webshop met de volgende opties: Ideal, Bancontact, Belfius, KBC, CBC en Sofort Überweisung. Daarnaast kan er ook nog op rekening betaald worden. Hiervoor heb je dan wel een debiteurnummer nodig die wij op verzoek koppelen aan jouw account.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder account?

Ja dat kan. Je kan artikelen in je winkelwagen plaatsen en deze vervolgens bestellen zonder in te loggen, er dient dan betaald te worden met I-deal of een van deze methodes: Bancontact, Belfius, KBC, CBC en Sofort Überweisung.

Levering en retouren

Wat zijn de bezorgkosten?

Wij bezorgen elke bestelling vanaf €150,- (excl. BTW) gratis door heel Nederland. Voor bestellingen met een lagere waarde hanteren wij bezorgkosten van €8,95.

 

Voor België bezorgen wij elke bestelling vanaf €250,- (excl. BTW) gratis. Voor bestellingen met een lagere waarde hanteren wij bezorgkosten van €25,-.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

De artikelen die op voorraad zijn verzenden wij doorgaans nog dezelfde werkdag. Deze worden geleverd door ons eigen transport of door een externe vervoerder. Over het algemeen worden bestellingen binnen 24 tot 48 uur geleverd.

Kan ik mijn bestelling bij een vestiging afhalen?

Wanneer de artikelen op voorraad zijn behoort dit tot de mogelijkheden. Wanneer je online een bestelling plaatst kan er in het afrekenproces voor de optie afhalen gekozen worden. Je zal vervolgens bericht ontvangen wanneer de artikelen klaar liggen.

Hoe kan ik artikelen retour sturen?

Neem hiervoor contact op met onze verkoopafdeling via onze contactpagina. Zij zullen samen met je kijken naar de juiste oplossing.

Covid-19 gerelateerde artikelen

Covid-19 gerelateerde artikelen kunnen wij niet retour nemen. Door schaarste, dagprijzen en soms houdbaarheid van producten zijn deze producten aan teveel schommelingen onderhevig. Onder de Covid-19 gerelateerde artikelen vallen: desinfectiemiddelen, PBM als handschoenen en mondmaskers, dispensers en zuilen.

Wat gebeurt er als mijn bestelling niet op voorraad is?

Als je bestelling, of een deel hiervan, niet op voorraad is dan houden we je op de hoogte van enige ontwikkelingen. We leveren wat we kunnen en laten het je weten wanneer de rest van je bestelling eraan komt!

Hoe worden de producten geleverd?

Een groot deel van onze leveringen wordt uitgevoerd door ons zelf. Het kan echter voorkomen dat een externe partij wordt ingezet om je producten te leveren.

Hoe wijzig ik mijn (adres)gegevens?

Je kan je (adres)gegevens wijzigen als je inlogt op je account. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via: https://www.groveko.nl/contact

Wat doe ik als mijn bestelling is beschadigd?

Wij werken elke dag hard om jouw bestelling op tijd en intact bij je te leveren. Toch kan het voorkomen dat er iets mis gaat. Neem dan contact op via: 0318-632185 of https://www.groveko.nl/contact Wij proberen je zo snel mogelijk te helpen!

Kan ik kosteloos ruilen en retourneren?

Kijk voor de voorwaarden op: https://www.groveko.nl/algemene-voorwaarden

Waar moet een eventueel retour gestuurd product aan voldoen?

Artikelen welke retour worden gestuurd moeten binnen 8 dagen bij ons gemeld zijn. Het artikel moet onbeschadigd en ongebruikt zijn, voorzien van de originele verpakking en tevens compleet zijn. Voor reinigingsmiddelen gelden altijd restricties, maar indien met een retour wordt ingestemd, moet deze altijd in de gesloten verpakking, indien van toepassing in de originele doos en volledig voorzien zijn van alle etiketten en vervoers- etikettering. Weet je niet zeker of dit voor jou geldt? Neem dan contact met ons op via: https://www.groveko.nl/contact of bel 0318-632185.

Hoe lang zijn reinigingsmiddelen eigenlijk houdbaar?

Reinigingsmiddelen kennen geen echte houdbaarheidsdatum zoals voedingsmiddelen. Chloorhoudende middelen zijn beperkt houdbaar omdat het chloor verdampt via de ventilerende dop die op deze producten zit. Andere producten zijn langer houdbaar, maar kunnen beïnvloed worden door de wijze van opslag (temperatuur en lichtinvloeden). Daarnaast kan er ook verkleuring optreden. Doorgaans wordt er gerekend met een jaar, dit is afhankelijk van de wijze van opslag.

Kan ik speciaal voor ons bestelde artikelen retourneren?

Klant-specifieke producten kunnen niet worden geretourneerd. Dit kan alleen wanneer er niet aan de algemene voorwaarden is voldaan. Als er iets anders is geleverd dan gevraagd of als het product een mankement vertoont, dan kan het geretourneerd worden. Weet je niet zeker of dit voor jou geldt? Neem dan contact met ons op via: https://www.groveko.nl/contact of bel 0318-632185.

Welke regels gelden t.a.v. het eventueel retourneren van goederen?

In principe gelden de algemene voorwaarden voor het retourneren van goederen, zie: https://www.groveko.nl/algemene-voorwaarden. In geval van coulance kan daar vanaf geweken worden, afhankelijk van de situatie. Heb je nog vragen? Laat het ons dan weten via: https://www.groveko.nl/contact

Vloeronderhoud

Hoe maak ik een gietvloer schoon?

Doordat een gietvloer een gesloten top heeft, is de vloer bijzonder onderhoudsarm. Over het algemeen is stofwissen, stofzuigen (met een zachte borstel) en eenmaal per week moppen met water en een neutraal reinigingsmiddel voldoende. Gietvloeren zijn goed bestand tegen vloeistoffen . Laat het echter niet inwerken en streef ernaar deze vloeistoffen binnen een half uur van de gietvloer te halen.

Hoe reinig en onderhoud in mijn marmoleum of linoleum vloer

Een linoleum vloer schoonmaken is makkelijker dan je denkt. Met het juiste linoleum schoonmaakmiddel houd je de vloeren in de woning of bedrijfspand moeiteloos in topconditie. Een linoleum vloer schoonmaken heeft een dagelijks en een periodiek aspect. 

Veiligheid

Draag tijdens het strippen schoeisel dat bestand is tegen zware alkaliteit. Anders smelten of vervormen je schoenen. Leg je spullen neer op een stuk plastic of mat en werk altijd naar de uitgang van een ruimte toe. Stripper blijft nawerken totdat het geheel is verwijderd. Reinig alle gebruikte materialen goed en grondig met ruim en schoon water. Betreed de ruimte na het strippen uitsluitend met schoeisel van een vlakke zool. Bijna onzichtbare voetstappen worden na het verzegelen met een polymeer ineens heel zichtbaar en zijn dan niet meer te verwijderen. 

Dagelijkse reiniging

Voor de dagelijkse reiniging verwijder je los vuil en stof. Dit kan met een stofzuiger, (met zachte zuigmond) een stofwisser met statische stofwisdoek, een speciale Seran microvezelmop voor drooggebruik of met een veger.

Vlekken zijn doorgaans eenvoudig met handwarm water en een microvezeldoekje weg te halen. Indien nodig kun je de vloer met een voor linoleum geschikt reinigingsmiddel en een microvezel vlakmop behandelen. Uiteraard kun je ook een schrob-zuigmachine gebruiken. Let hierbij op dat je een rode pad (in combinatie met een geschikt reinigingsmiddel) of een groene Bright & Water pad zonder reinigingsmiddel gebruikt.

Met deze eenvoudige handelingen leg je de basis voor een lange levensduur van jouw marmoleum of linoleum vloer.

Periodieke reiniging

Naast de dagelijkse reiniging heeft de marmoleum of linoleum vloer ook baat bij een periodieke vorm van reinigen. Ondanks de dagelijkse reiniging kan de kwaliteit van de vloer op den duur toch minder worden. Intensief gebruik laat namelijk na verloop van tijd sporen na door bijvoorbeeld de inloop van o.a. zand.

Strippen van de vloer

Door middel van een grondigere manier van schoonmaken (Strippen) en opnieuw verzegelen (Polymeren) maak je de vloer weer als nieuw. Voor het strippen gebruik je een schrobzuigmachine of een éénschijfsmachine in combinatie met een waterzuiger. Ook heb je de stripper zelf nodig. Dit is een zwaar alkalisch reinigingsmiddel met een Ph van ongeveer 10,5. Bovendien moet je een zwarte of bruine pad onder de machine naar keuze gebruiken.

Verdun de stripper met water volgens de gebruiksaanwijzing van het etiket. Zet de voer ruim in met de verdunde stripper met een vlakmop. Let op dat het product niet indroogt! Zet dus niet teveel m2 in één keer in de stripper. Schrob daarna de vloer met de schrobmachine met zwarte of bruine pad tot de oude waslaag begint op te lossen. Zuig hierna de verdunde stripper van de vloer. Mop de vloer hierna minimaal 2 keer na met schoon water en zuig de vloer goed droog. Zo weet je zeker dat er geen resten van de stripper meer op de vloer aanwezig zijn. Afhankelijk van de temperatuur laat je de vloer minimaal 24 uur drogen.

Polymeren van de vloer

Nu de vloer schoon is en de oude laag weg is kan de nieuwe polymeer-laag aangebracht worden. Er zijn vele soorten polymeer zoals mat, hoogglans, al dan niet bestand tegen desinfectie middelen en nog meer. Laat je voor deze keuze goed adviseren. Indien je een oude vloer moet polymeren is het verstandig om eerst een poriënvuller aan te brengen voor een betere hechting van het polymeer en deze minimaal 12 uur te laten drogen.

Nu kun je een polymeer gaan aanbrengen waarmee je de vloer verzegelt. Breng de polymeer aan in dunne dekkende lagen door gebruik te maken van een vloerwasverdeler of een katoenen vlakmop. Zet de eerste laag in, in banen van links naar rechts. Laat dit drogen (zie voor droogtijd het etiket) en breng vervolgens minimaal een tweede laag aan. Wij adviseren deze tweede laag zodanig aan te brengen dat hij de eerste laag kruist. Laat ook deze laag drogen en herhaal indien nodig met een derde of 4de laag. Na droogtijd van de laatste laag kun je de vloer nog opwrijven met een High of ultra high speed machine in combinatie met een Luster Light polijst pad. Hiermee verdicht de vloer maximaal en verkrijgt deze een prachtige glans.

Belangrijke tip: Neem de tijd en laat goed drogen tussen de diverse handelingen. Indien er vocht in het marmoleum of linoleum zit en het te vroeg wordt verzegeld dan wil dit vocht eruit en zal de verzegeling na verloop van tijd toch "knappen". De vloer zal een poeder vormige laag en kleur gaan vertonen (Verpoederen) en dan mag je weer opnieuw beginnen.