Al 25 jaar van toegevoegde waarde

In 1993 begon Jacco Vonhof zijn eigen glazenwassersbedrijf. Met een ladder en oude bestelwagen ging hij op pad. Klus voor klus. Pand voor pand. Stap voor stap, op weg naar groei. Inmiddels beschikt Novon over vestigingen in Zwolle, Enter, Leeuwarden en Groningen. Met een team van ruim 1.500 medewerkers is allround schoonmaakbedrijf Novon actief in heel Noordoost Nederland. Elke dag steken zij de handen uit de mouwen om gebouwen van opdrachtgevers te laten stralen. Samen!

Optimalisatie bestelproces

Zo ook Lisanne Kooijmans, Districtmanager bij Novon. Na wat tussenstops als vakantiewerker en stagiair bij het schoonmaakbedrijf startte zij 7 jaar geleden als Rayonmanager. De samenwerking tussen Novon en Groveko gaat nog verder terug. Het schoonmaakbedrijf en de groothandel hebben samen een rijke geschiedenis, gebaseerd op ambitie en vertrouwen.

Een prachtige samenwerking die ontstond toen Novon en Groveko bij elkaar in de straat gevestigd waren; in die tijd schoven de rayonmanagers van Novon voor bestellingen regelmatig even aan bij de binnendienst van Groveko. Beide groeiende organisaties wilden van deze ad-hoc bestelwijze af. Samen groeien naar een professioneel niveau want “Novon is immers een echt bedrijf geworden”. Het bestelproces werd geoptimaliseerd door eigen bestellijsten in een online bestelomgeving op maat aan te bieden. Deze efficiëntere samenwerking biedt voordelen voor beide partijen.

Of Novon nu een klant heeft weten binnen te halen door hem of haar te overtuigen van een stuk meerwaarde door inzet van een schoonmaakbedrijf, of bij een formele aanbestedingsprocedure als beste keus naar voren is gekomen. Zodra de opdracht is gegund begint het samenspel tussen beide partijen. Novon bestelt de gewenste artikelen voor een opstart binnen het, bestelportal op maat in de Groveko webshop. Groveko zorgt ervoor dat al deze artikelen op het nieuwe object afgeleverd worden. Maar waar bestaat dat samenspel dan uit?

Groveko zorgt er niet alleen voor dat de spullen op de gewenste tijd en plaats uitgeleverd worden; al tijdens het in ontvangst nemen van de bestelling denken wij mee met de klant. Is de bestelling compleet? Sluiten de bestelde materialen aan bij het profiel van het pand? Nog andere dingen over het hoofd gezien? Mocht bij een bestelling bijvoorbeeld een steel ontbreken dan wordt er altijd even contact gezocht om er zeker van dat er op de dag van de opstart alles compleet is.

Eén kans voor de eerste indruk

Het is belangrijk dat een opstart soepel verloopt want Novon heeft maar één kans om een eerste indruk te maken… en die moet goed zijn. Op de dag van de opstart treffen de medewerkers van Novon alle benodigde materialen gebruiksklaar aan, tot in een gevulde werkkast indien gewenst. “Het is ontzettend fijn dat Groveko de werkwagens opstart klaar aanlevert’’ aldus de klant. Deze werkwijze stelt Novon niet alleen in staat een nieuw karwei efficiënt op te pakken; het scheelt ook nog eens heel veel tijd. De medewerker hoeft op het project geen materialen meer te assembleren of bij elkaar te zoeken. Enkel een kwestie van de beschermende folie verwijderen en hij of zij kan aan de slag.

Novon streeft niet alleen naar een goede eerste indruk maar bovenal naar een blijvend goede impressie. In de toekomst nemen robots sommige taken van de schoonmaker over, Lisanne wijst enthousiast naar de robotstofzuiger naast het kopieerapparaat. Niet omdat zij hoopt dat alle schoonmakers vervangen worden door robots, maar wel om mensen bewust te maken van de toekomst. Novon realiseert zich dat zij zich zullen moeten onderscheiden zodat de menselijke schoonmaker ook in de toekomst van toegevoegde waarde blijft. Ze gelooft in de persoonlijke benadering, een mens kan immers meer dan een robot. Zo stimuleert Novon haar mensen om net dat stapje extra te zetten, zo kijken ze eventueel ook naar de papierlade van de printer. Zit er nog voldoende papier in? Nee, op verzoek van de klant vullen zij deze even aan. Met de klant meedenken en hem ontzorgen, een filosofie die Novon en Groveko delen.

Novon ziet toekomst in levering op maat tot in de werkkast. Op die manier word je als schoonmaakbedrijf ontzorgd zodat je je op je primaire proces kan richten; Groveko neemt verder heel het bestelproces en de logistieke afwikkeling uit handen. Wat Novon met name prettig vindt is het feit dat er in samenspraak met Groveko een basis-assortiment is bepaald. Hierdoor kan Groveko zorgen dat deze producten altijd  op voorraad zijn en de klant bovendien garanderen dat alle bestellingen binnen dit geautoriseerde assortiment worden gedaan.

Samenspel

Het samenspel tussen Novon en Groveko bestaat uit dergelijke oplossingen op basis van, kennis, specialisme, ambitie en de regionale betrokkenheid. En het mooie is: klanten van Novon merken hier maar heel weinig van. De schoonmaker als boegbeeld en de logistieke dienstverlener die zorgt voor een soepele afwikkeling van leveranties op de achtergrond. Precies zoals het hoort.

Lisanne denk dat Groveko voor elk schoonmaakbedrijf van toegevoegde waarde kan zijn. Groveko heeft de kennis, een zeer breed assortiment, landelijke dekking en een online bestelportal op maat voor iedere klant zodat het bestelproces eenvoudig en efficiënt verloopt. Een persoonlijke benadering maakt het plaatje compleet.

Partner voor de schoonmaak

Heeft u ook behoefte aan een sterke partner voor de schoonmaak? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Groveko. Tijdens een bezoek maken wij een inventarisatie van uw behoeften; vervolgens ontvangt u een advies op maat door één van onze gespecialiseerde teams. Is de keuze voor Groveko eenmaal gemaakt? Dan doen wij de rest, want wij zijn Groveko: we promise, we deliver!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.