Van Ginkel Schoonmaakshop, groothandel in facilitaire- en hygiëneconcepten is overgenomen door branchegenoot Groveko. Groveko breidde eerder uit door strategische overnames van Ewepo (in 2015) en Frag Holland (in 2016). Met de overname van Van Ginkel zorgt Groveko voor meer landelijke dekking en zet zij haar groeistrategie voort.

Directeur en eigenaar van Van Ginkel Schoonmaakshop, Jhon van Ginkel, wordt opgenomen in het managementteam van Groveko.. De heer Van Ginkel zal operationeel verantwoordelijk worden voor de zuidelijke regio en blijven opereren vanuit  de vestiging van Van Ginkel in Westerhoven. Deze vestiging zal worden omgezet naar een zogenoemde ‘Service vestiging’ waar tevens een Pilot store wordt gehuisvest waar het service concept van Groveko getoond zal worden. Dit concept wil de organisatie uiteindelijk landelijk gaan uitrollen.

 

“De toevoeging van deze vestiging in Westerhoven past strategisch goed in de doelstelling van Groveko en geeft direct invulling aan de “blindevlek” die zou ontstaan in de regio Brabant na de sluiting van de Groveko vestiging in Goirle per eind augustus 2018. . Van Ginkel was al een sterke speler in deze regio en vanuit de vestiging in Westerhoven kan zowel Brabant als Limburg worden bediend. Groveko, met tevens vestigingen in Zwolle, Ede en Oss heeft daardoor van noord naar zuid een goede dekkingsgraad.”, aldus Marcel van Amen, algemeen directeur bij Groveko

 

Participatiemaatschappij MKB Fonds heeft een belang in Groveko. Samen met deze investeerder voert Groveko een groeistrategie uit waarbij zowel door autonome groei, als aanvullende overnames (ofwel ‘buy and build’ strategie), de ambitie kracht bij wordt gezet om door te groeien tot een van de meest toonaangevende schoonmaakgroothandels binnen de Benelux.

 

Over Groveko (www.groveko.nl)

Groveko is een schoonmaakgroothandel gericht op de Benelux. Door middels een  ‘buy and build’ strategie andere regionale spelers over te nemen is Groveko gegroeid naar een speler met vestigingen in Zwolle, Ede , Oss en Westerhoven. Groveko levert schoonmaakmiddelen, -materialen en –machines aan de voedingsmiddelenindustrie, de medische- en farmaceutische sector, scholen, schoonmaakbedrijven, de automobielindustrie, horeca, de grafische sector, zorginstellingen en de snel groeiende wellness-sector.

Momenteel heeft Groveko zo’n 90 medewerkers in dienst en hebben ze een omzet van circa €25 miljoen euro.

 

Over MKB Fonds (www.mkb-fonds.nl)

MKB Fonds richt zich sinds haar oprichting in 2011 op het participeren in gezonde en volwassen MKB-bedrijven. Door de succesvolle uitgifte van het vierde fonds beheert MKB Fonds momenteel vier gesloten fondsen met een totale waarde van circa €55 miljoen. MKB Fonds houdt momenteel 17 deelnemingen in haar portefeuille. Deze MKB-bedrijven realiseren gezamenlijk jaarlijks ruim € 250 miljoen omzet en bieden direct werkgelegenheid aan honderden werknemers in binnen- en buitenland.

 

Voor meer informatie of interviews kunt u rechtstreeks contact opnemen met:

Naam: Marcel van Amen (Groveko groep)

Telefoonnummer: 06 – 27 65 09 11

E-mail: mvanamen@groveko.nl

Op 1 april  2018 was Kees Lavrijssen, onze Accountmanager Schoonmaakbedrijven, 25 jaar in dienst bij Groveko (voorheen Frag Holland). Een prestatie van formaat, zeker in deze snelle en vaak vluchtige tijden. Kees en zijn familie, maar ook wij als management, zijn er trots op collega’s in ons midden te hebben die zich al zo lang en met zoveel passie en loyaliteit inzetten voor het bedrijf en onze klanten.

Wij hebben Kees inmiddels leren kennen als een zeer gedreven ambassadeur van Groveko, die zeer goede contacten onderhoud met zijn klanten. Veel van deze klanten zijn dan ook al, net als Kees, sinds jaar en dag aan Groveko en Kees verbonden. Een mooi voorbeeld is o.a. de Sting, waarmee wij afgelopen jaar hebben gevierd dat zij inmiddels al 25 jaar klant zijn bij Groveko. En dat is met name te danken aan de relatie die Kees als adviseur met hen heeft opgebouwd.

Wij zeggen het vaker en dit soort momenten bevestigen dat eens te meer: het gaat in onze markt vaak om het gunnen van de business. Klanten gunnen Groveko de handel doordat wij doen wat wij beloven en onze medewerkers, waaronder Kees, op ieder verzoek een passend advies weten te geven. En als er dan toch onverhoopt iets niet naar wens gaat, weten collega’s als Kees dit binnen de kortste keren recht te zetten.

Kees, geniet van deze mijlpaal en de welgemeende felicitaties en sta, samen met je gezin, stil bij deze unieke gebeurtenis. Veel dank voor je inzet en je loyaliteit aan onze organisatie en richting jouw collega’s!

Wij wensen je nog vele mooie jaren in gezondheid toe!

Modeketen The Sting neemt al 25 jaar stofzuigers bij Groveko af. Om dit te vieren hebben wij in samenwerking met Numatic een speciaal cadeau overhandigd aan The Sting. Twee geheel in stijl uitgevoerde stofzuigers. Een cadeau dat symbool staat voor een fijne samenwerking.

‘We hebben destijds voor deze stofzuiger, de NVQ 570 van Numatic, gekozen en zijn altijd achter deze keuze blijven staan’, vertelt Alex van Gerven, facilitair inkoper van The Sting. ‘In ieder filiaal van de formules The Sting, Costes, Cotton Club en Distrikt kom je een aantal van deze stofzuigers tegen. Wij vinden een goede uitstraling van onze winkels belangrijk, en dat betekent ook een schone uitstraling. Door de jaren heen kunnen wij vertrouwen op de machines. In de snel veranderende retailwereld, blijken deze een steady basis te vormen. Ze zijn robuust, stil, krachtig en hebben een grote (23 liter) ketelinhoud. Er zijn weinig storingen of uitval. Als er een keer iets is, lost Groveko dit snel voor ons op. We zijn tevreden over de stofzuigers en over de samenwerking met Groveko. Dit speciale cadeau stellen wij op prijs, de machines zullen een mooie plek op ons hoofdkantoor in Tilburg krijgen. Op naar de volgende 25 jaar!’

 

Met trots treden wij vanaf 1 januari 2017 naar buiten met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze nieuwe huisstijl symboliseert de kracht van de samenwerking met onze leveranciers, onze passie voor de schoonmaakbranche en de solide basis met onze afnemers. Ook in 2017 werken wij vanuit lef en ondernemerschap aan een schonere en gezondere wereld. we promise, we deliver.

341 jaar gestapelde kennis in huis

2016 was een turbulent jaar voor ons. We hebben te maken gehad met overnames, een nieuwe directie, een nieuwe identiteit en herstructurering van de strategie. Deze veranderingen hebben ons verder gebracht dan ooit. Zo hebben we nu maar liefst 341 jaar gestapelde kennis in huis, waardoor wij als geen ander weten wat er nodig is om te helpen aan een betere wereld.

Groveko in 2017

Per 1 januari 2017 zijn Sterko Nederland, PBM Disposables, Frag Hygiëne en Ewepo Reinigingssystemen BV samengevoegd onder de vlag van Groveko. PBM zal verder gaan onder de naam Groveko Food.

Groveko logoOnze kernwaarden blijven hetzelfde, maar onze ambities hebben we verder aangescherpt. We verbinden sterk leiderschap aan onze liefde voor het schoonmaakvak. Daardoor kunnen we ons de absolute marktleider op het gebied van professionele schoonmaak en schone werkomgevingen noemen. We benadrukken onze verantwoordelijkheid
als kenniscentrum en lopen voorop in innovaties die meehelpen aan een betere wereld.

we promise. we deliver.

Wij geloven dat wij een fundamentele schakel zijn in het welzijn van anderen. Met veel passie en ondernemerschap nemen we deze verantwoordelijkheid op ons. Wij blijven wie wij zijn, en dat merkt u:

  • Wij blijven dichtbij onszelf. Dichterbij onze klant.
  • Met een persoonlijke benadering bouwen wij proactief aan vertrouwen en gemoedsrust.
  • Wij zeggen wat we doen en doen wat we zeggen. En doen het liefst net dat stapje meer.

Waarmee kunnen we u van dienst zijn in 2017?

Zoekt u een schoonmaakgroothandel die met u meedenkt, die u begrijpt en net een stapje extra doet? Neem dan gerust contact met ons op, we zijn u graag van dienst. we promise. we deliver.

Door de opkomst van nieuwe technologieën zoals smart buildings, connected office, gebruik van big data en robotisering, verandert de inzet van facility management. Daarnaast vragen de steeds veranderende en hogere eisen op het gebied van hospitality, veilig werken, duurzame inzetbaarheid, MVO en workplacebranding voortdurend om innovatieve oplossingen.

Daarom heeft FMN samen met vooraanstaande spelers in het vakgebied en beursorganisatie 2XPO B.V. het initiatief genomen voor het nieuwe event: Facility for Future, een hoogwaardig facilitair evenement van, voor, door en met het vakgebied. En wij zijn hierbij!

Groveko presentatie tijdens de Facility for Future

Groveko logoNaast alle veranderingen in de markt, heeft Groveko het afgelopen jaar ook een aantal wijzigingen gekend. Door verschillende overnames en het samenvoegen van deze bedrijven is er een nieuwe toekomstbestendige organisatie ontstaan.

Van 18 t/m 20 januari presenteren wij u graag de nieuwe vorm van Groveko op Facility for Future. Op dit inspirerende evenement willen wij u graag laten zien welke stappen wij het afgelopen jaar hebben gezet en wat ons toekomstbeeld van een service en kennisgerichte schoonmaakgroothandel is.

Registreer u nu

Wij nodigen u van harte uit om u te laten inspireren door en kennis te maken met de mensen die dit voor u en ons mogelijk gaan maken. Registreer u nu gratis voor één van de drie dagen.

Graag tot ziens op Facility for Future!

Groveko

Groveko maakt grote sprongen en zet de groeistrategie onverminderd door, is te lezen in een artikel uit Service Management. Onze schaalgrootte biedt klanten veel voordelen en daar zijn we trots op. “We promise, we deliver” is onze nieuwe slogan die onze dienstverlening samenvat. Wij roepen niet, wij doen. Lees hier een samenvatting van het artikel.

Dichtbij de klant

Groveko is groot geworden door altijd net iets verder te gaan. Wij zeggen wat we doen, doen wat we zeggen en zetten liefst net dat stapje meer. Daarmee staan we dichterbij onze klant. Groveko gelooft in lokale aanwezigheid, in maatwerk en in een grote mate van service.

Wij gaan naar de eindklant toe, kijken in de werkkast, naar de werkzaamheden en schoonmaakfrequentie. Daarop passen wij de leveringen en het pakket aan. Hierbij geven wij de garantie af alles op voorraad te hebben en direct te kunnen leveren. Zo grijpen schoonmaakbedrijven nooit meer mis.

Wij roepen niet, wij doen

Om de klantgerichtheid te benadrukken, heeft Groveko een nieuwe huisstijl en pay-off gelanceerd. “We promise, we deliver” is de slogen die alles samenvat. Groveko neemt haar verantwoordelijkheid serieus. Zo kijken wij zeer kritisch naar onze interne processen, van de inkoop van goederen en de herkomst daarvan tot de verpakking en verzending. Wij roepen niet, wij doen.

Schoonmaakgroothandel Groveko

Leveringsbetrouwbaarheid

Duurzaamheid, kort op de klant, servicegericht, toegevoegde waarde leveren; het is allemaal belangrijk. Maar leveringsbetrouwbaarheid is het belangrijkste. Evenals een kloppende factuur. Met beide aspecten zit het bij Groveko goed, verzekert van Amen.

“Als iemand bij ons in de vestiging in Ede iets bestelt en het is daar niet op voorraad, dan laten wij het uit een ander filiaal komen en gaat het product alsnog in de levering mee naar de klant. Dat is ook het voordeel van schaalgrootte.”

Het beste voor de klant

Groveko is onder de directie van Van Amen en Karels gegroeid van een verkoper van spullen naar een oplossingsgerichte schoonmaakgroothandel. Groveko is de absolute sterkmaker op gebied van professionele schoonmaak en schone werkomgevingen. Niet het product, maar de oplossing staat centraal. Wat is nu het beste voor de klant? Daarop adviseren en leveren wij, onafhankelijk van welke fabrikant dan ook.

Groveko groeit

Groveko groeit sterk autonoom. Van Amen: “Vaatwas en laundry zijn hierbij voor ons belangrijke aanjagers. Hierin onderscheiden wij ons van de rest van de markt met een complete eigen lijn (doseer)producten op basis van eigen recepturen. Dit gecombineerd met een eigen technische dienst die de doseersystemen plaatst, deze onderhoudt en de medewerkers van de bedrijven adviseert en traint.”

Groveko is een fundamentele schakel in het welzijn van anderen. Zo verbinden we visie en sterk leiderschap aan passie en liefde voor het schoonmaakvak. Groveko heeft met deze insteek een duidelijke groeistrategie.

Meer weten?

Wilt u meer informatie over Groveko? Neem gerust contact met ons op.

 

In de marktgids Schoonmaak van Service Management is te lezen dat groothandels onmisbaar zijn voor veel schoonmaakbedrijven. Groothandels vormen de schakel tussen de producent en de eindgebruiker. Groveko is zich zeer bewust van de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken.

De bekendste groothandel

Uit het groothandelsonderzoek dat Service Management in het voorjaar van 2016 hield, bleek dat Groveko de bekendste groothandel is. Een resultaat waar we erg trots op zijn. Wij zorgen voor meer dan 4500 bedrijven dat de inkoop van schoonmaakproducten zo efficiënt mogelijk verloopt. Want uiteindelijk is de wens van schoonmaakbedrijven duidelijk: Zo efficiënt mogelijk inkopen van kwalitatieve materialen, middelen en machines om het schoonmaakproces overzichtelijk te houden.

Assortiment

Het aantal groothandels waarmee schoonmaakbedrijven zaken doen, neemt af. Schoonmaakbedrijven zijn op zoek naar groothandels met een breed assortiment, zodat ze alles bij één groothandel kunnen bestellen. Één bestelling bij één leverancier betekent ook één factuur, één betaling en één boeking. Kortom, voor u een zorg minder.

Groveko begrijpt dit als geen ander. Wij zijn al ruim 35 jaar totaalleverancier van veel bekende topmerken. Met onze schoonmaakartikelen, -middelen, -materialen en schrobmachines zorgen wij ervoor dat uw leefmilieu altijd verantwoord schoon en hygiënisch blijft.

‘Groothandels moeten helpen het totale schoonmaakproces efficiënter te maken. En dus moeten wij onafhankelijk advies kunnen geven. Want het ene systeem past wellicht beter bij de ene klant, dan bij de andere. Aan die onafhankelijkheid hechten we enorm’, aldus Marcel van Amen, algemeen directeur van Groveko.

Van alle markten thuis

Van groothandels wordt tegenwoordig verwacht dat ze van alle markten thuis zijn. Zo moet het schoonmaakproces goed georganiseerd zijn, van inkoop tot in de werkkast. Dit is voor Groveko al jaren een grote vanzelfsprekendheid.

Wij zorgen o.a. door onze app dat uw schoonmaakproces zo efficiënt mogelijk verloopt. Onze app maakt op een eenvoudige manier mogelijk om bestellingen te doen en te controleren. Wilt u meer informatie over ons, neem dan gerust contact op. Wij helpen u graag.

Groveko app

Groveko mag met 52 procent de bekendste groothandel worden genoemd, volgens het groothandel onderzoek van Service Management. Ook doen de ondervraagden het meest zaken met Groveko. Welke producten worden het meest aangeschaft bij de groothandels? Dat zijn:

  • Schoonmaakmiddelen
  • Reinigingsdoeken en –materialen
  • Stofzuigers
  • Afvalzakken
  • Opbergsystemen

Het proces van afvalzak tot in de werkkast

Dé conclusie uit het onderzoek is wel dat groothandels van alle markten thuis moeten zijn. Kwaliteit, leveringsbetrouwbaarheid en het assortiment worden als belangrijkst gezien.

Volgens Marcel van Amen, algemeen directeur van Groveko, is het voor de klant het meest belangrijk hoe het proces van de afvalzakken tot in de werkkast is georganiseerd. Faalkosten die gemaakt worden wanneer een schoonmaker misgrijpt omdat er geen afvalzakken zijn, moeten worden voorkomen. Groothandels hebben een belangrijke taak in het efficiënter maken van het totale schoonmaakproces. “En dus moeten wij onafhankelijk advies kunnen geven. Want het ene systeem past wellicht beter bij de ene klant, dan bij de andere. Aan die onafhankelijkheid hechten we enorm.”

Kennis maakt het verschil

Groveko voorziet u graag van onafhankelijk advies. Kennis maakt hierin het verschil, volgens Marcel van Amen. “We organiseren dan ook kennisdagen en faciliteren zelfs in samenwerking met het bureau HTM, RAS-gecertificeerde en gesubsidieerde schoonmaakopleidingen. Dat, met onze middelen en materialen die de schoonmakers al gebruiken.”

Snel schakelen van levensbelang

Groveko is de afgelopen jaren flink gegroeid. Maar groeien is bij Groveko geen doel op zich. “We blijven lokaal en regionaal aanwezig en hanteren naast Groveko de betreffende vestigingsnaam met de bekende gezichten. Vanachter een bureau kun je redeneren dat je een centraal magazijn moet hebben en dan een mooie kostenbesparing kunt behalen. Maar in de praktijk haal je daarmee je snelheid om te leveren op lokaal en regionaal niveau weg. Daar moet je voor oppassen. Snel kunnen schakelen voor klanten is in de schoonmaak van levensbelang.”

Meer informatie

Wilt u meer informatie over Groveko? Neem gerust contact met ons op, we staan graag voor u klaar.