The Office Gallery heeft de schilderijen op al onze locaties weer verwisseld. Al drie jaar lang krijgen wij nieuwe kunst. Het gaat om Outsider Art. Dit is kunst gemaakt door mensen met een verstandelijke beperking. Deze kunstenaars schilderen veelal als dagbesteding. Doordat zij zelf niet in staat zijn om er iets met hun kunst te doen en de begeleiders geen tijd hebben, blijft het liggen.

Gert ten Hoven vond het jammer dat niemand hiervan kon genieten: “Veel kantoren hebben een saaie inrichting. Waarom zou je dat niet vrolijker maken met deze unieke kunst?” Vier jaar geleden is hij gestart met The Office Gallery. Bedrijven kunnen deze ondergewaardeerde kunst huren. Levering, inrichting en bevestiging zit er allemaal bij in. De helft van de opbrengst gaat naar de ateliers waar de kunstenaars werken, de andere helft naar projecten. Een van de projecten is voor kunsteducatie in samenwerking met stichting Het Werk Van en het Kröller-Müller museum.

Een mooi verhaal gaat over een jongen die spastisch is. Kinderen maken een tekening op school die ze meenemen naar huis. De ouders hangen dat op de koelkast of lijsten het in. Als je spastisch bent is dat erg lastig. Deze jongen heeft nog nooit iets meegenomen naar huis wat hij zelf heeft gemaakt. Tot nu.

Met behulp van een touw aan zijn arm, een katrol en een bundel met penselen heeft hij toch zijn eigen schilderij kunnen maken. Zo hebben de ouders eindelijk iets thuis kunnen ophangen dat gemaakt was door hun zoon. Hier was de jongen beretrots op, net als zijn ouders.

Zoals Gert zegt: “Hoe groter de beperking, hoe vrijer mensen werken. Het is meer een instinct waar ze niet over na hoeven te denken. Het gaat ze om kunst maken. Dat een schilderij in een museum komt te hangen is van ondergeschikt belang. Hoewel ze daar heel trots op kunnen zijn.”

Er is nog niet veel erkenning voor Outsider Art. Door initiatieven zoals The Office Gallery groeit het wel. In de Hermitage Amsterdam is een vleugel gericht aan deze kunst. Het wordt populairder, maar het heeft nog een lange weg te gaan.

Kijk op de websit om te kijken wat The Office Gallery kan doen voor u en wat u kan doen voor deze bijzondere groep kunstenaars.

Twijfel? U bent altijd welkom om bij ons een kijkje te komen nemen!

Hoe wordt úw schoonmaak duurzamer?

 

Schoonmaakmiddelen belasten het milieu, maar zijn ook onmisbaar. Hoe zorgen we er dan voor dat wij een leefbare aarde kunnen doorgeven aan de volgende generatie én dat we nu een schone omgeving hebben? Groveko heeft hiervoor dé oplossing: Ecodos Easy.

Ecodos Easy is een intelligent en gesloten doseersysteem. De vooraf ingestelde doseringen geven altijd de exacte hoeveelheid per toepassing. Denk aan bijvoorbeeld een emmer of een sprayflacon. Een vertragingstimer voorkomt dat er meerdere dosseringen achter elkaar kunnen worden toegevoegd. Hierdoor is het gebruik van de reinigingsmiddelen zo efficiënt mogelijk. Er is namelijk nooit overdosering. Dit is goed voor het milieu maar het voorkomt ook methode fouten en het bespaart kosten. Ook verzamelt de dispenser data om management informatie te geven over het verbruik. Ideaal dus voor integratie in uw schoonmaak- en HACCP plan en ideaal in combinatie met ons microvezel programma.

 

Slechts drie producten zijn nodig voor alle dagelijkse schoonmaak werkzaamheden, zonder concessies te doen aan de kwaliteit:

  • Ecodos interieurreiniger is een neutraal product voor reiniging van bureaus, tafels en stoelen, maar ook voor glas en spiegels
  • Ecodos sanitairreiniger is geschikt voor verwijderen van urine, vuil en kalk van uw sanitair
  • Ecodos vloerreiniger is een laagschuimend en neutraal product, geschikt voor alle soorten waterbestendige vloeren.

 

Deze reinigingsmiddelen zijn geschikt voor alle waterbestendige oppervlaktes, volledig biologisch afbreekbaar en voorzien van EU Ecolabel. De producten zijn hoogconcentraten. Daardoor is de verpakking kleiner, namelijk 1,5 liter. Dit zorgt voor minder CO2 uitstoot tijdens het transport en het is ergonomisch verantwoord tegenover uw medewerkers. Zij hoeven geen zware containers meer te tillen.

De dispenser is geheel energieneutraal door de zonnecollectoren die erin verwerkt zijn, waardoor deze niet afhankelijk is van externe stroom. Bijkomend voordeel is dat de dispenser niet hoeft te worden aangesloten op een  wateraansluiting. Daardoor is elke locatie geschikt. Het is zelfs mogelijk om de dispenser mobiel te gebruiken!

Daarnaast levert Groveko ook een complete lijn Ecodos keukenreinigers zodat u ook in de keuken een milieuvriendelijke oplossing voor uw reinigingsvraagstuk heeft. Zeker in combinatie met het Groveko Intence vaatwassysteem, welke ook een Europees Ecolabel draagt.

Groveko gaat, in overleg met u, nog een stap verder. Samen met u zetten wij een volledig circulair systeem op met gebruik van het Ecodos systeem. Daarmee heeft u de meest duurzame oplossing voor uw schoonmaak, zonder in te leveren op kwaliteit.

 

Vraag nu uw gratis proefopstelling aan via 0318 – 63 21 85 of mail naar info@groveko.nl

 

 

 

Op het voormalige Zwitsal terrein in Apeldoorn is de nieuwste locatie van kringloop en re-integratie Foenix te vinden. In dit monumentale pand krijgen gebruikte producten een tweede leven of worden ze verwerkt tot grondstof. Als je naar de vloer kijkt, komt de geschiedenis van dit pand tot leven. Onderhoud moet zorgvuldig gebeuren om de unieke industriële look te behouden.

Accountmanager Fatih Akyuz van Groveko heeft deze taak met veel plezier en in samenwerking met Coen Borgmeier van Werner & Mertz Professional op zich genomen. De vloer is gestript met LINAX complete en vervolgens in de was gezet met gebruik van LONGLIFE matt. Beide producten zijn van de duurzame en milieuvriendelijke green care PROFESSIONAL lijn. Zo heeft de vloer, net als de producten die worden verkocht in de winkel, een tweede leven gekregen op een duurzame en verantwoorde manier.

Van Ginkel Schoonmaakshop, groothandel in facilitaire- en hygiëneconcepten is overgenomen door branchegenoot Groveko. Groveko breidde eerder uit door strategische overnames van Ewepo (in 2015) en Frag Holland (in 2016). Met de overname van Van Ginkel zorgt Groveko voor meer landelijke dekking en zet zij haar groeistrategie voort.

Directeur en eigenaar van Van Ginkel Schoonmaakshop, Jhon van Ginkel, wordt opgenomen in het managementteam van Groveko.. De heer Van Ginkel zal operationeel verantwoordelijk worden voor de zuidelijke regio en blijven opereren vanuit  de vestiging van Van Ginkel in Westerhoven. Deze vestiging zal worden omgezet naar een zogenoemde ‘Service vestiging’ waar tevens een Pilot store wordt gehuisvest waar het service concept van Groveko getoond zal worden. Dit concept wil de organisatie uiteindelijk landelijk gaan uitrollen.

 

“De toevoeging van deze vestiging in Westerhoven past strategisch goed in de doelstelling van Groveko en geeft direct invulling aan de “blindevlek” die zou ontstaan in de regio Brabant na de sluiting van de Groveko vestiging in Goirle per eind augustus 2018. . Van Ginkel was al een sterke speler in deze regio en vanuit de vestiging in Westerhoven kan zowel Brabant als Limburg worden bediend. Groveko, met tevens vestigingen in Zwolle, Ede en Oss heeft daardoor van noord naar zuid een goede dekkingsgraad.”, aldus Marcel van Amen, algemeen directeur bij Groveko

 

Participatiemaatschappij MKB Fonds heeft een belang in Groveko. Samen met deze investeerder voert Groveko een groeistrategie uit waarbij zowel door autonome groei, als aanvullende overnames (ofwel ‘buy and build’ strategie), de ambitie kracht bij wordt gezet om door te groeien tot een van de meest toonaangevende schoonmaakgroothandels binnen de Benelux.

 

Over Groveko (www.groveko.nl)

Groveko is een schoonmaakgroothandel gericht op de Benelux. Door middels een  ‘buy and build’ strategie andere regionale spelers over te nemen is Groveko gegroeid naar een speler met vestigingen in Zwolle, Ede , Oss en Westerhoven. Groveko levert schoonmaakmiddelen, -materialen en –machines aan de voedingsmiddelenindustrie, de medische- en farmaceutische sector, scholen, schoonmaakbedrijven, de automobielindustrie, horeca, de grafische sector, zorginstellingen en de snel groeiende wellness-sector.

Momenteel heeft Groveko zo’n 90 medewerkers in dienst en hebben ze een omzet van circa €25 miljoen euro.

 

Over MKB Fonds (www.mkb-fonds.nl)

MKB Fonds richt zich sinds haar oprichting in 2011 op het participeren in gezonde en volwassen MKB-bedrijven. Door de succesvolle uitgifte van het vierde fonds beheert MKB Fonds momenteel vier gesloten fondsen met een totale waarde van circa €55 miljoen. MKB Fonds houdt momenteel 17 deelnemingen in haar portefeuille. Deze MKB-bedrijven realiseren gezamenlijk jaarlijks ruim € 250 miljoen omzet en bieden direct werkgelegenheid aan honderden werknemers in binnen- en buitenland.

 

Voor meer informatie of interviews kunt u rechtstreeks contact opnemen met:

Naam: Marcel van Amen (Groveko groep)

Telefoonnummer: 06 – 27 65 09 11

E-mail: mvanamen@groveko.nl

Op 1 april  2018 was Kees Lavrijssen, onze Accountmanager Schoonmaakbedrijven, 25 jaar in dienst bij Groveko (voorheen Frag Holland). Een prestatie van formaat, zeker in deze snelle en vaak vluchtige tijden. Kees en zijn familie, maar ook wij als management, zijn er trots op collega’s in ons midden te hebben die zich al zo lang en met zoveel passie en loyaliteit inzetten voor het bedrijf en onze klanten.

Wij hebben Kees inmiddels leren kennen als een zeer gedreven ambassadeur van Groveko, die zeer goede contacten onderhoud met zijn klanten. Veel van deze klanten zijn dan ook al, net als Kees, sinds jaar en dag aan Groveko en Kees verbonden. Een mooi voorbeeld is o.a. de Sting, waarmee wij afgelopen jaar hebben gevierd dat zij inmiddels al 25 jaar klant zijn bij Groveko. En dat is met name te danken aan de relatie die Kees als adviseur met hen heeft opgebouwd.

Wij zeggen het vaker en dit soort momenten bevestigen dat eens te meer: het gaat in onze markt vaak om het gunnen van de business. Klanten gunnen Groveko de handel doordat wij doen wat wij beloven en onze medewerkers, waaronder Kees, op ieder verzoek een passend advies weten te geven. En als er dan toch onverhoopt iets niet naar wens gaat, weten collega’s als Kees dit binnen de kortste keren recht te zetten.

Kees, geniet van deze mijlpaal en de welgemeende felicitaties en sta, samen met je gezin, stil bij deze unieke gebeurtenis. Veel dank voor je inzet en je loyaliteit aan onze organisatie en richting jouw collega’s!

Wij wensen je nog vele mooie jaren in gezondheid toe!

Modeketen The Sting neemt al 25 jaar stofzuigers bij Groveko af. Om dit te vieren hebben wij in samenwerking met Numatic een speciaal cadeau overhandigd aan The Sting. Twee geheel in stijl uitgevoerde stofzuigers. Een cadeau dat symbool staat voor een fijne samenwerking.

‘We hebben destijds voor deze stofzuiger, de NVQ 570 van Numatic, gekozen en zijn altijd achter deze keuze blijven staan’, vertelt Alex van Gerven, facilitair inkoper van The Sting. ‘In ieder filiaal van de formules The Sting, Costes, Cotton Club en Distrikt kom je een aantal van deze stofzuigers tegen. Wij vinden een goede uitstraling van onze winkels belangrijk, en dat betekent ook een schone uitstraling. Door de jaren heen kunnen wij vertrouwen op de machines. In de snel veranderende retailwereld, blijken deze een steady basis te vormen. Ze zijn robuust, stil, krachtig en hebben een grote (23 liter) ketelinhoud. Er zijn weinig storingen of uitval. Als er een keer iets is, lost Groveko dit snel voor ons op. We zijn tevreden over de stofzuigers en over de samenwerking met Groveko. Dit speciale cadeau stellen wij op prijs, de machines zullen een mooie plek op ons hoofdkantoor in Tilburg krijgen. Op naar de volgende 25 jaar!’

 

Met trots treden wij vanaf 1 januari 2017 naar buiten met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze nieuwe huisstijl symboliseert de kracht van de samenwerking met onze leveranciers, onze passie voor de schoonmaakbranche en de solide basis met onze afnemers. Ook in 2017 werken wij vanuit lef en ondernemerschap aan een schonere en gezondere wereld. we promise, we deliver.

341 jaar gestapelde kennis in huis

2016 was een turbulent jaar voor ons. We hebben te maken gehad met overnames, een nieuwe directie, een nieuwe identiteit en herstructurering van de strategie. Deze veranderingen hebben ons verder gebracht dan ooit. Zo hebben we nu maar liefst 341 jaar gestapelde kennis in huis, waardoor wij als geen ander weten wat er nodig is om te helpen aan een betere wereld.

Groveko in 2017

Per 1 januari 2017 zijn Sterko Nederland, PBM Disposables, Frag Hygiëne en Ewepo Reinigingssystemen BV samengevoegd onder de vlag van Groveko. PBM zal verder gaan onder de naam Groveko Food.

Groveko logoOnze kernwaarden blijven hetzelfde, maar onze ambities hebben we verder aangescherpt. We verbinden sterk leiderschap aan onze liefde voor het schoonmaakvak. Daardoor kunnen we ons de absolute marktleider op het gebied van professionele schoonmaak en schone werkomgevingen noemen. We benadrukken onze verantwoordelijkheid
als kenniscentrum en lopen voorop in innovaties die meehelpen aan een betere wereld.

we promise. we deliver.

Wij geloven dat wij een fundamentele schakel zijn in het welzijn van anderen. Met veel passie en ondernemerschap nemen we deze verantwoordelijkheid op ons. Wij blijven wie wij zijn, en dat merkt u:

  • Wij blijven dichtbij onszelf. Dichterbij onze klant.
  • Met een persoonlijke benadering bouwen wij proactief aan vertrouwen en gemoedsrust.
  • Wij zeggen wat we doen en doen wat we zeggen. En doen het liefst net dat stapje meer.

Waarmee kunnen we u van dienst zijn in 2017?

Zoekt u een schoonmaakgroothandel die met u meedenkt, die u begrijpt en net een stapje extra doet? Neem dan gerust contact met ons op, we zijn u graag van dienst. we promise. we deliver.

Door de opkomst van nieuwe technologieën zoals smart buildings, connected office, gebruik van big data en robotisering, verandert de inzet van facility management. Daarnaast vragen de steeds veranderende en hogere eisen op het gebied van hospitality, veilig werken, duurzame inzetbaarheid, MVO en workplacebranding voortdurend om innovatieve oplossingen.

Daarom heeft FMN samen met vooraanstaande spelers in het vakgebied en beursorganisatie 2XPO B.V. het initiatief genomen voor het nieuwe event: Facility for Future, een hoogwaardig facilitair evenement van, voor, door en met het vakgebied. En wij zijn hierbij!

Groveko presentatie tijdens de Facility for Future

Groveko logoNaast alle veranderingen in de markt, heeft Groveko het afgelopen jaar ook een aantal wijzigingen gekend. Door verschillende overnames en het samenvoegen van deze bedrijven is er een nieuwe toekomstbestendige organisatie ontstaan.

Van 18 t/m 20 januari presenteren wij u graag de nieuwe vorm van Groveko op Facility for Future. Op dit inspirerende evenement willen wij u graag laten zien welke stappen wij het afgelopen jaar hebben gezet en wat ons toekomstbeeld van een service en kennisgerichte schoonmaakgroothandel is.

Registreer u nu

Wij nodigen u van harte uit om u te laten inspireren door en kennis te maken met de mensen die dit voor u en ons mogelijk gaan maken. Registreer u nu gratis voor één van de drie dagen.

Graag tot ziens op Facility for Future!