Groveko & Novon

Al 25 jaar van toegevoegde waarde

In 1993 begon Jacco Vonhof zijn eigen glazenwassersbedrijf. Met een ladder en oude bestelwagen ging hij op pad. Klus voor klus. Pand voor pand. Stap voor stap, op weg naar groei. Inmiddels beschikt Novon over vestigingen in Zwolle, Enter, Leeuwarden en Groningen. Met een team van ruim 1.500 medewerkers is allround schoonmaakbedrijf Novon actief in heel Noordoost Nederland. Elke dag steken zij de handen uit de mouwen om gebouwen van opdrachtgevers te laten stralen. Samen!

Optimalisatie bestelproces

Zo ook Lisanne Kooijmans, Districtmanager bij Novon. Na wat tussenstops als vakantiewerker en stagiair bij het schoonmaakbedrijf startte zij 7 jaar geleden als Rayonmanager. De samenwerking tussen Novon en Groveko gaat nog verder terug. Het schoonmaakbedrijf en de groothandel hebben samen een rijke geschiedenis, gebaseerd op ambitie en vertrouwen.

Een prachtige samenwerking die ontstond toen Novon en Groveko bij elkaar in de straat gevestigd waren; in die tijd schoven de rayonmanagers van Novon voor bestellingen regelmatig even aan bij de binnendienst van Groveko. Beide groeiende organisaties wilden van deze ad-hoc bestelwijze af. Samen groeien naar een professioneel niveau want “Novon is immers een echt bedrijf geworden”. Het bestelproces werd geoptimaliseerd door eigen bestellijsten in een online bestelomgeving op maat aan te bieden. Deze efficiëntere samenwerking biedt voordelen voor beide partijen.

Of Novon nu een klant heeft weten binnen te halen door hem of haar te overtuigen van een stuk meerwaarde door inzet van een schoonmaakbedrijf, of bij een formele aanbestedingsprocedure als beste keus naar voren is gekomen. Zodra de opdracht is gegund begint het samenspel tussen beide partijen. Novon bestelt de gewenste artikelen voor een opstart binnen het, bestelportal op maat in de Groveko webshop. Groveko zorgt ervoor dat al deze artikelen op het nieuwe object afgeleverd worden. Maar waar bestaat dat samenspel dan uit?

Groveko zorgt er niet alleen voor dat de spullen op de gewenste tijd en plaats uitgeleverd worden; al tijdens het in ontvangst nemen van de bestelling denken wij mee met de klant. Is de bestelling compleet? Sluiten de bestelde materialen aan bij het profiel van het pand? Nog andere dingen over het hoofd gezien? Mocht bij een bestelling bijvoorbeeld een steel ontbreken dan wordt er altijd even contact gezocht om er zeker van dat er op de dag van de opstart alles compleet is.

Eén kans voor de eerste indruk

Het is belangrijk dat een opstart soepel verloopt want Novon heeft maar één kans om een eerste indruk te maken… en die moet goed zijn. Op de dag van de opstart treffen de medewerkers van Novon alle benodigde materialen gebruiksklaar aan, tot in een gevulde werkkast indien gewenst. “Het is ontzettend fijn dat Groveko de werkwagens opstart klaar aanlevert’’ aldus de klant. Deze werkwijze stelt Novon niet alleen in staat een nieuw karwei efficiënt op te pakken; het scheelt ook nog eens heel veel tijd. De medewerker hoeft op het project geen materialen meer te assembleren of bij elkaar te zoeken. Enkel een kwestie van de beschermende folie verwijderen en hij of zij kan aan de slag.

Novon streeft niet alleen naar een goede eerste indruk maar bovenal naar een blijvend goede impressie. In de toekomst nemen robots sommige taken van de schoonmaker over, Lisanne wijst enthousiast naar de robotstofzuiger naast het kopieerapparaat. Niet omdat zij hoopt dat alle schoonmakers vervangen worden door robots, maar wel om mensen bewust te maken van de toekomst. Novon realiseert zich dat zij zich zullen moeten onderscheiden zodat de menselijke schoonmaker ook in de toekomst van toegevoegde waarde blijft. Ze gelooft in de persoonlijke benadering, een mens kan immers meer dan een robot. Zo stimuleert Novon haar mensen om net dat stapje extra te zetten, zo kijken ze eventueel ook naar de papierlade van de printer. Zit er nog voldoende papier in? Nee, op verzoek van de klant vullen zij deze even aan. Met de klant meedenken en hem ontzorgen, een filosofie die Novon en Groveko delen.

Novon ziet toekomst in levering op maat tot in de werkkast. Op die manier word je als schoonmaakbedrijf ontzorgd zodat je je op je primaire proces kan richten; Groveko neemt verder heel het bestelproces en de logistieke afwikkeling uit handen. Wat Novon met name prettig vindt is het feit dat er in samenspraak met Groveko een basis-assortiment is bepaald. Hierdoor kan Groveko zorgen dat deze producten altijd  op voorraad zijn en de klant bovendien garanderen dat alle bestellingen binnen dit geautoriseerde assortiment worden gedaan.

Samenspel

Het samenspel tussen Novon en Groveko bestaat uit dergelijke oplossingen op basis van, kennis, specialisme, ambitie en de regionale betrokkenheid. En het mooie is: klanten van Novon merken hier maar heel weinig van. De schoonmaker als boegbeeld en de logistieke dienstverlener die zorgt voor een soepele afwikkeling van leveranties op de achtergrond. Precies zoals het hoort.

Lisanne denk dat Groveko voor elk schoonmaakbedrijf van toegevoegde waarde kan zijn. Groveko heeft de kennis, een zeer breed assortiment, landelijke dekking en een online bestelportal op maat voor iedere klant zodat het bestelproces eenvoudig en efficiënt verloopt. Een persoonlijke benadering maakt het plaatje compleet.

Partner voor de schoonmaak

Heeft u ook behoefte aan een sterke partner voor de schoonmaak? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Groveko. Tijdens een bezoek maken wij een inventarisatie van uw behoeften; vervolgens ontvangt u een advies op maat door één van onze gespecialiseerde teams. Is de keuze voor Groveko eenmaal gemaakt? Dan doen wij de rest, want wij zijn Groveko: we promise, we deliver!

Team Wageningen – De Race of the Classics

Alweer een maand geleden was het dan eindelijk zo ver: de start van de 30e editie van de Race of the Classics! De Race of the Classics is het grootste studentenzeilevenement in Nederland. Ook Team Wageningen was weer van de partij op hun vertrouwde schip: de Oban, een klassieke Haringlogger uit 1905.

Schoon schip

Samen met ruim 400 studenten van andere hogescholen en universiteiten door heel Nederland hebben zij  de oversteek naar Ipswich in Engeland gemaakt. Eenmaal aangekomen in Engeland was het tijd om schoon schip te maken, de boot was namelijk behoorlijk aangedaan na de barre tocht op zee. Gelukkig had Team Wageningen de allesreiniger, toiletreiniger en afvalzakken van Groveko aan boord, zodat deze klus snel geklaard was.

Een dag later zijn de studenten teruggezeild naar Nederland. Voor de Nederlandse kust zijn vele wedstrijden uitgevochten en op de kade is er goed feest gevierd voordat ze als vijfde de Amsterdamse haven binnenvoeren. Nog nooit eerder heeft de Oban zo goed gezeild als deze editie!

Boenen op het IJ

Het was de week van hun leven maar helaas komt aan al het goede een eind. Dus ook aan “de Rees”, zoals zij de Race of the Classics liefkozend noemen.

En na een week van overslaand buiswater, heftige regen, maaltijden, BBQ’s en natuurlijk de nodige borrels werd het weer hoog tijd om het schip grondig in het sop te zetten. Met dank aan Groveko was dat voor Team Wageningen geen enkel probleem.  In de laatste zeemijlen over het IJ hebben de studenten de boot van boeg tot spiegel en van bak- tot stuurboord schoongeboend en nog steeds kon het sop niet op! Dit kwam goed uit want niet alle boten hadden zo’n geluk en na hevig onderhandelen konden zij enkele van de 196 toiletrollen en wat zeep ruilen voor een heerlijke fles Schröbbeler.

“Op jullie! Dankjulliewel voor het mede mogelijk maken van de mooiste Rees van ons leven!”

The Office Gallery

Kunst kent geen beperking

Groveko huurt buitengewone kunst en ondersteunt daarmee kunstenaars en ateliers voor mensen met een beperking. Natuurlijk is het geweldig dat een kunstenaar trots is, vooral wanneer het werk geëxposeerd wordt. The Office Gallery kan met de inkomsten uit de verhuur ook kunstenaars trainen, excursies organiseren en educatiemiddelen ontwikkelen.

De ateliers voor kunstenaars met een verstandelijke beperking zijn vaak verbonden aan zorginstellingen. Het atelier is een dagbestedingsactiviteit, deelnemers worden begeleid door zorgprofessionals, al dan niet met een kunstacademie-achtergrond. Deze betrokken medewerkers hebben een groot zorg- en kunstenaarshart.

Kunst bij Groveko

Het is natuurlijk doodzonde als de kunst die in deze ateliers gemaakt wordt in een opslag beland. The Office Gallery treedt op als de sociale schakel tussen maatschappelijk betrokken ondernemingen en de ateliers. Ook bij Groveko verschijnen de kunstwerken via deze weg aan de muur.

The Office Gallery maakt voor ons een selectie van prachtige kunstwerken die bij ons in het interieur passen. Ze beschikken over een brede collectie schilderijen, tekeningen, zeefdrukken, fotografie, keramiek en ruimtelijke werken. Wij zijn helemaal weg van het initiatief. Elk jaar worden onze vestigingen in Ede, Zwolle, Oss en Goirle weer verrast met de mooiste werken. Het maakt ons trots dat deze talentvolle kunstenaars ondersteund worden door The Office Gallery. Wij leveren hier dan ook een bijdrage aan.

Trotse kunstenaars

The Office Gallery maakt de kunstwerken zichtbaar en dat is een win-win situatie. De kunstenaars zijn trots dat hun werk geëxposeerd wordt. De begeleiders zeker niet minder. Ondernemingen maken maatschappelijk ondernemen zichtbaar en met de huurinkomsten kunnen ateliers materialen aanschaffen en projecten ondersteunen.

Iedereen moet meedoen. Ook als je een beperking hebt. En dat is de juiste gedachte, hierdoor kunnen deze getalenteerde kunstenaars hun passie beoefenen en participeren in de arbeidsmarkt. Bent u geïnteresseerd in de werken van deze talentvolle kunstenaars? Bezoek dan de website van The Office Gallery.

Kees Lavrijssen 25 jaar in dienst!

Op 1 april  2018 was Kees Lavrijssen, onze Accountmanager Schoonmaakbedrijven, 25 jaar in dienst bij Groveko (voorheen Frag Holland). Een prestatie van formaat, zeker in deze snelle en vaak vluchtige tijden. Kees en zijn familie, maar ook wij als management, zijn er trots op collega’s in ons midden te hebben die zich al zo lang en met zoveel passie en loyaliteit inzetten voor het bedrijf en onze klanten.

Wij hebben Kees inmiddels leren kennen als een zeer gedreven ambassadeur van Groveko, die zeer goede contacten onderhoud met zijn klanten. Veel van deze klanten zijn dan ook al, net als Kees, sinds jaar en dag aan Groveko en Kees verbonden. Een mooi voorbeeld is o.a. de Sting, waarmee wij afgelopen jaar hebben gevierd dat zij inmiddels al 25 jaar klant zijn bij Groveko. En dat is met name te danken aan de relatie die Kees als adviseur met hen heeft opgebouwd.

Wij zeggen het vaker en dit soort momenten bevestigen dat eens te meer: het gaat in onze markt vaak om het gunnen van de business. Klanten gunnen Groveko de handel doordat wij doen wat wij beloven en onze medewerkers, waaronder Kees, op ieder verzoek een passend advies weten te geven. En als er dan toch onverhoopt iets niet naar wens gaat, weten collega’s als Kees dit binnen de kortste keren recht te zetten.

Kees, geniet van deze mijlpaal en de welgemeende felicitaties en sta, samen met je gezin, stil bij deze unieke gebeurtenis. Veel dank voor je inzet en je loyaliteit aan onze organisatie en richting jouw collega’s!

Wij wensen je nog vele mooie jaren in gezondheid toe!

BST detecteerbare producten

HACCP en Detecteerbare producten

Je kan er niet omheen: of het nou de voedselverwerkende industrie, de horeca of de farmaceutische sector is, je hebt altijd te maken met hygiëne en veiligheid. Een preventief plan is binnen zo’n specialistische sector dan ook geen overbodige luxe. Groveko Food is dé specialist in HACCP oplossingen en breed toegerust om u hierin te adviseren en begeleiden. Onze specialisten kennen de laatste ontwikkelingen in persoonlijke bescherming, hygiëne en voedselveiligheidsvoorschriften als geen ander.

Bij Groveko Food gaat het niet alleen om de verkoop van een product: wij willen u assisteren, ontzorgen en geven gevraagd en soms zelfs ongevraagd advies. Met meer dan 80 jaar ervaring binnen diversen specialistische sectoren zijn wij in staat u te voorzien van elk denkbare maatoplossing.

Bij HACCP heeft u waarschijnlijk te maken met metaal detecteerbare producten, om de veiligheid binnen het productie proces te verbeteren en te borgen. Deze producten zijn speciaal ontwikkeld als voorzorgsmaatregel ter naleving van de hygiënestandaarden.

detecteerbare producten

Groveko Food levert een compleet en breed assortiment aan metaal detecteerbare producten. Dit assortiment wordt voortdurend uitgebreid met nieuwe producten die wij graag introduceren:

  • messen en scharen
  • handscheppen
  • stapelbakken en dolly’s
  • handborstels
  • emmers

Deze artikelen zijn in de meeste gevallen breukvast en bovendien volledig metaal detecteerbaar; enkele artikelen zijn zelfs x-ray detecteerbaar. Door inzet van deze producten loop je minder risico op recalls.

x-ray detecteerbaar

 

Groveko Food kan u dit brede assortiment aan detecteerbare producten gunstig leveren. Wij gaan graag met u aan tafel zitten om samen te kijken naar de juiste oplossing voor uw bedrijf. Met Groveko Food kunt u rekenen op een veilige productie met het beste advies en de juiste artikelen.

Met Numatic-stofzuiger van Groveko in de bakfiets door heel Amsterdam

Op de bakfiets door heel Amsterdam is dagelijks werk voor medewerkers van Schoonmaakbedrijf Agouty. In de bakfiets vervoeren zij hun eigen schoonmaakmaterieel waaronder een stofzuiger van Numatic. Een ideale oplossing om in de drukke stad op tijd bij een klant te kunnen zijn en je blijft er ook fit bij!

“We hebben zes schoonmaak-bakfietsen in Amsterdam rijden”, vertelt Abdeslam Maada van Schoonmaakbedrijf Agouty, krachtig in schoonmaken. “Het is voor ons én onze klanten een betaalbare en milieuvriendelijke manier van werken. We gebruiken in de binnenstad geen auto’s met bijbehorende kosten en uitstoot; zijn op tijd bij onze klanten want we rijden snel door het verkeer; en hebben ons eigen schoonmaakmaterieel bij ons. Onze klanten hebben geen opslagruimte met schoonmaakspullen nodig. Het fietsen levert ook fitte medewerkers op. Ons ziekteverzuim is nihil te noemen”, aldus Maada.

Schoonmaakbedrijf Agouty

“Bij klanten met grotere panden aan de rand van Amsterdam, in Zaandam, Den Haag en Utrecht, staan de reinigingsmachines en andere benodigdheden wel op locatie”, vult Said Ait Mouhou aan. Samen met zakenpartner Mo Ben Ameur heeft Said in 2005 Schoonmaakbedrijf Agouty opgericht. Het schoonmaakbedrijf kent inmiddels ruim 30 medewerkers.

“We gebruiken de machines van Numatic. Hierbij kan je denken aan de schrobzuigmachines, éénschijfsmachines, de PPR 240 stofzuigers en ook de compact-versie omdat die gemakkelijk in de bakfiets past”, vertelt Said verder. “Onze medewerkers werken er fijn mee, ze gaan lang mee, kunnen tegen een stootje en het levert schone locaties op. Wij bestellen naast het schoonmaakmaterieel ook alle machines bij Groveko. We werken al sinds 2008 samen met hen. Via een klant zijn wij met elkaar in contact gekomen en gebleven.”

25 jaar Groveko & Numatic bij The Sting

Modeketen The Sting neemt al 25 jaar stofzuigers bij Groveko af. Om dit te vieren hebben wij in samenwerking met Numatic een speciaal cadeau overhandigd aan The Sting. Twee geheel in stijl uitgevoerde stofzuigers. Een cadeau dat symbool staat voor een fijne samenwerking.

‘We hebben destijds voor deze stofzuiger, de NVQ 570 van Numatic, gekozen en zijn altijd achter deze keuze blijven staan’, vertelt Alex van Gerven, facilitair inkoper van The Sting. ‘In ieder filiaal van de formules The Sting, Costes, Cotton Club en Distrikt kom je een aantal van deze stofzuigers tegen. Wij vinden een goede uitstraling van onze winkels belangrijk, en dat betekent ook een schone uitstraling. Door de jaren heen kunnen wij vertrouwen op de machines. In de snel veranderende retailwereld, blijken deze een steady basis te vormen. Ze zijn robuust, stil, krachtig en hebben een grote (23 liter) ketelinhoud. Er zijn weinig storingen of uitval. Als er een keer iets is, lost Groveko dit snel voor ons op. We zijn tevreden over de stofzuigers en over de samenwerking met Groveko. Dit speciale cadeau stellen wij op prijs, de machines zullen een mooie plek op ons hoofdkantoor in Tilburg krijgen. Op naar de volgende 25 jaar!’

 

Schoonmaakmachine kopen, huren of leasen?

ICE schrobzuigmachines

Schoonmaakmachines zijn onmisbaar in de schoonmaakbranche. Door het gebruik van machines van bijvoorbeeld Kärcher, ICE of Duplex, bespaart u vele manuren. Maar de aanschaf van een schoonmaakmachine is niet zomaar iets. U bent al snel zo’n tienduizend euro kwijt. U kunt een schoonmaakmachine ook huren of leasen. Wij zetten de opties op een rij voor u.

Schoonmaakmachine kopen

Wilt u een schoonmaakmachine kopen? Natuurlijk is dat mogelijk. U betaalt eenmalig een bedrag voor de aanschaf en dan is het uw eigendom. Zo heeft u altijd zelf de touwtjes in handen. U kunt bij de aankoop beslissen of en hoe u het onderhoud en de service wilt regelen.

Er zijn ook nadelen verbonden aan het kopen van schoonmaakmachines. Zo drukt het aanschafbedrag op uw kapitaal en weet u niet hoeveel u kwijt bent aan verborgen kosten zoals onderhoud en storingen.

Schoonmaakmachine huren

Een schoonmaakmachine huren behoort ook tot de mogelijkheden. Dit is de ideale oplossing als u maar zelden of op korte termijn een machine nodig heeft. U kunt de schoonmaakmachine gebruiken voor bijvoorbeeld een dag of dagdeel. U betaalt hiervoor een huurbedrag.

Zoals we al noemden, is dit een goede oplossing als u de schoonmaakmachine af en toe eens gebruikt. Een schoonmaakmachine huren voor uw wekelijkse schoonmaakwerk, is een dure en onpraktische optie.

Schoonmaakmachine leasen

Een schoonmaakmachine leasen werkt simpel. U wordt ontzorgd in de service en het onderhoud van uw machine en u betaalt een maandelijkse premie. De machine is niet uw bezit, maar u kunt het wel zo vaak gebruiken als u maar wilt. Dit bespaart u een groot investeringsbedrag. Zo kunt u uw kapitaal voor andere zaken gebruiken.

Verborgen kosten zijn verleden tijd. Uw schoonmaakmachine wordt altijd goed onderhouden en u betaalt een vast bedrag per maand. Het risico van het gebruik en het onderhoud ligt in de meest uitgebreide vorm volledig bij fabrikanten.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over het kopen, huren of leasen van een schoonmaakmachine? Wij hebben mooie Kärcher, ICE en Duplex schoonmaakmachines in ons assortiment. Neem voor meer informatie contact met ons op.

 

SenseMANAGEMENT systeem HAGLEITNER: efficiënt werken

Hagleitner sensemanagement systeem

Wilt u dat uw dispensers altijd goed gevuld zijn, maar kost het nu nog teveel tijd om het dagelijks te controleren? Wij hebben het SenseMANAGEMENT systeem van HAGLEITNER in ons assortiment en daar zijn wij erg enthousiast over. Met dit systeem voorkomt u leegstand van uw dispensers op een effectieve en milieuvriendelijke manier. Hierdoor heeft u meer tijd voor uw hospitality of schoonmaakwerkzaamheden! Wij vertellen u graag meer over dit SenseMANAGEMENT systeem.

Hoe werkt het HAGLEITNER senseMANAGEMENT systeem?

Het HAGLEITNER senseMANAGEMENT systeem bestaat uit intelligente dispensers. Deze zijn uitgerust met een geïntegreerde radio frequentie. Elke zeep-, desinfectie- en handdoekuitgifte wordt geteld. Vervolgens wordt alle belangrijke informatie verzonden naar uw computer, tablet of smartphone. Zo beschikt het facilitair management over de volgende gegevens:

  • Het dispenserniveau;
  • Het batterijniveau;
  • Het aantal uitgiftes;
  • Het aantal inkomende gasten.

U kunt met deze gegevens het gedrag van de gebruikers analyseren. Hierdoor weet u precies welke dispenser in welke ruimte bijgevuld moet worden of onderhoud nodig heeft. Dit scheelt u veel verloren tijd, die u nu kunt gebruiken voor uw hospitality of schoonmaakwerkzaamheden.

En dat niet alleen, u verhoogt de klanttevredenheid. Uw klanten kunnen te allen tijde gebruik maken van goed gevulde dispensers. Ook heeft u inzichtelijk hoeveel middelen er gebruikt worden. De status van elke dispenser kunt u op ieder moment opvragen met uw computer, tablet of smartphone.

Hoe kunt u profiteren van het HAGLEITNER SenseMANAGEMENT systeem?

U profiteert van veel voordelen wanneer u gebruik maakt van het HAGLEITNER SenseMANAGEMENT systeem. Het is goed voor de klanttevredenheid en het scheelt u veel tijd. Daarnaast:

  • senseMANAGEMENT HagleitnerBeschikt u altijd over actuele informatie over de status van uw dispensers;
  • Heeft u geen (ruimte voor) voorraad meer nodig door een betere planning;
  • Koopt u milieubewuster in. Dankzij de real time informatie kunt u uw orders goed inplannen en hoeft u minder vrachtverkeer in te zetten;
  • Heeft u inzicht in de kosten en kunt u met betaalsystemen als ‘pay per use’ of ‘pay per entry’ gaan werken;
  • Kan de informatie geïmplementeerd worden in elk ERP systeem als SAP of Navision;
  • Kunt u het onderhoud en uw personeel efficiënter inplannen.

HAGLEITNER SenseMANAGEMENT systeem bij Groveko

Bent u net als ons enthousiast over het HAGLEITNER SenseMANAGEMENT systeem? Neem dan contact met ons op.