Op de bakfiets door heel Amsterdam is dagelijks werk voor medewerkers van Schoonmaakbedrijf Agouty. In de bakfiets vervoeren zij hun eigen schoonmaakmaterieel waaronder een stofzuiger van Numatic. Een ideale oplossing om in de drukke stad op tijd bij een klant te kunnen zijn en je blijft er ook fit bij!

“We hebben zes schoonmaak-bakfietsen in Amsterdam rijden”, vertelt Abdeslam Maada van Schoonmaakbedrijf Agouty, krachtig in schoonmaken. “Het is voor ons én onze klanten een betaalbare en milieuvriendelijke manier van werken. We gebruiken in de binnenstad geen auto’s met bijbehorende kosten en uitstoot; zijn op tijd bij onze klanten want we rijden snel door het verkeer; en hebben ons eigen schoonmaakmaterieel bij ons. Onze klanten hebben geen opslagruimte met schoonmaakspullen nodig. Het fietsen levert ook fitte medewerkers op. Ons ziekteverzuim is nihil te noemen”, aldus Maada.

Schoonmaakbedrijf Agouty

“Bij klanten met grotere panden aan de rand van Amsterdam, in Zaandam, Den Haag en Utrecht, staan de reinigingsmachines en andere benodigdheden wel op locatie”, vult Said Ait Mouhou aan. Samen met zakenpartner Mo Ben Ameur heeft Said in 2005 Schoonmaakbedrijf Agouty opgericht. Het schoonmaakbedrijf kent inmiddels ruim 30 medewerkers.

“We gebruiken de machines van Numatic. Hierbij kan je denken aan de schrobzuigmachines, éénschijfsmachines, de PPR 240 stofzuigers en ook de compact-versie omdat die gemakkelijk in de bakfiets past”, vertelt Said verder. “Onze medewerkers werken er fijn mee, ze gaan lang mee, kunnen tegen een stootje en het levert schone locaties op. Wij bestellen naast het schoonmaakmaterieel ook alle machines bij Groveko. We werken al sinds 2008 samen met hen. Via een klant zijn wij met elkaar in contact gekomen en gebleven.”

Op zondag 22 februari om 21.05 is het ‘slimste bedrijf van Nederland’ te zien in het programma ‘Tegenlicht’ van de VPRO. In de uitzending met het thema ‘Nederland Kantelt’ wordt Schoongewoon als voorbeeld gebruikt voor nieuw ondernemersinitiatieven. Niet meer de grote bedrijven en instellingen, maar lokale initiatieven en burgers bepalen de koers in Nederland. Het initiatief van Schoongewoon is daar een goed voorbeeld van.

Geen organisatie maar werknemerscoöperatie

Wij schreven al eerder over Schoongewoon als vernieuwend bedrijf in de schoonmaakbranche. Schoongewoon is namelijk niet zomaar een organisatie, het is een werknemerscoöperatie. De werknemers hebben het voor het zeggen en bepalen in overleg met de klant zelf hun werkzaamheden. Dit is precies het tegenovergestelde van het traditionele ‘top-down’ denken van bestaande schoonmaakbedrijven. Het gevolg? Bij Schoongewoon is geen ziekteverzuim, is de klant heel erg tevreden en heeft de schoonmaakprofessional meer plezier in zijn werk!

Schoongewoon brengt de schoonmaakbranche verder

Schoongewoon is volgens ons een bedrijf dat de schoonmaakbranche verder brengt en dat kunnen wij als groothandel in schoonmaakmiddelen en –machines alleen maar 100% stimuleren.

Per 1 februari 2015 neemt Groveko twee bedrijven over die beiden gespecialiseerd zijn in de verkoop van schoonmaakmachines en toebehoren. Het gaat om de twee bedrijven Cleaning Import en Worldwide Cleaning Support. De huidige eigenaar van de twee bedrijven, Cochèl ter Schure, zal vanaf 1 februari onder onze vlag verder gaan met zijn loopbaan in de schoonmaakbranche.

Specialist in reinigingsmachines van ICE en TMB

Wij hopen met deze overname onze positie te versterken in de markt voor schoonmaakmachines. Beide bedrijven hebben meer dan 20 jaar ervaring in deze branche en brengen dus de nodige vakkennis en ervaring met zich mee. Wij willen hiermee ons voordeel gaan doen.logo cleaning import Daarnaast brengt de overname ook het distributierecht van twee belangrijke merken schoonmaakmachines met zich mee, te weten: ICE en TMB.

Het merk ICE (International Cleaning Equipment) bestaat uit diverse schrobzuigmachines en staat bekend om het recent geïntroduceerde ‘I-Synergy’. Een innovatieve techniek waarmee schoonmaakmachines op afstand zijn te managen en waarbij de data van elektrische componenten worden geregistreerd (Smart). Als tweede wordt het Italiaanse merk TMB onderdeel van ons assortiment. TMB is gespecialiseerd in professionele stof- en waterzuigers, industriestofzuigers en éénschijfsmachines.

De nieuwe situatie na 1 februari

Vanaf 1 februari zal Cochèl ter Schure binnen Groveko verder aan de slag gaan met een selectief dealer netwerk (Benelux) om juist dat stukje exclusiviteit voor onze partners te waarborgen. Vanuit al onze filialen (Ede, Oss en Leiden) zullen wij onze verkoopactiviteiten gaan inzetten. Alleen in onze vestiging in Leiden is ons assortiment schoonmaakmachines (inclusief de beschikbare tweedehands machinevloot) te bewonderen.

worldwide cleaning supportAanvullend hebben wij ook het online platform van Worldwide Cleaning Support voor vervangingsonderdelen (zuigrubbers, borstels, zuigbuizen, stofzakken etc.) van alle voorkomende merken in ons assortiment opgenomen.

Eerdere overnames van Groveko

Afgelopen jaar hebben wij al eerder Romac Reinigingsmachines overgenomen uit Leiden. Met deze tweede overname in de markt voor schoonmaakmachines willen wij ons machine-specialisme verder uitbouwen en ons marktaandeel in Nederland vergroten.

Met bijna 20.000 bezoekers en ruim 400 standhouders is de vakbeurs Facilitair internationaal de grootste binnen het vakgebied. Groveko is daar natuurlijk bij! We hopen u daar ook te ontmoeten. Inkopers, adviseurs en directeuren, allerlei mensen met verschillende rollen komen hier bij elkaar voor nieuwe ideeën en contacten. De editie van 2015 vindt plaats op 14, 15 & 16 januari in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch.

Facilitair is de afgelopen jaren uitgegroeid tot hét vakevenement in de facilitaire sector. Tijdens de drie dagen vindt u een breed scala aan producten en diensten op het gebied van facilitair management en gebouwbeheer. Verder zijn er tijdens de beursdagen diverse bijeenkomsten zoals recepties en themapresentaties.Vakbeurs Facilitair 2015

Registreer gratis en kom naar de vakbeurs Facilitair 2015

Wilt u gratis toegang zonder te hoeven wachten bij de ingang? Registreer u nu via onderstaande link en kom naar de vakbeurs Facilitair 2015. Tot dan!

[button color=”normal” link=”http://registratie.holapress.com/register/MTUwLjkzLmY5YzMxZGI3″ target=”blank” ]Registreer nu[/button]

  • Wanneer? 14, 15 & 16 januari 2015.
  • Waar? Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch.
  • Stand? U vindt Groveko bij stand 3L.082.

 

Op 7 februari 2014 heeft Groveko bezoek gehad van twee televisieploegen: RTLZ met ‘Ondernemerszaken’ en RTL4 met ‘Medicaltravel’. Directeur-eigenaar Coen Blees deelt in die programma’s zijn mening over het belang van de juiste schoonmaakmiddelen voor zorginstellingen en ziekenhuizen. Als klap op de vuurpijl is Groveko nu genomineerd voor het tv-programma De Succesfactor.

De Succesfactor

In het programma De Succesfactor staat succes centraal. Succes is niet iedereen gegund. Welke elementen dragen bij aan succes? Wat betekent het om succesvol te zijn? In De Succesfactor komt het allemaal aan bod.

Het programma is bedacht in 2010. Door de slechte economische ontwikkelingen en berichten werd er in de media vaak negatief gesproken over onze economie en de kansen voor bedrijven. Als tegengeluid is het tv programma de Succesfactor ontstaan, vanaf 2011 elke week te zien op RTL 7 en RTLZ. De insteek van het programma is om te laten zien dat Nederlandse ondernemers ondanks het slechte economische klimaat toch succesvol kunnen zijn.

Tijdens het programma worden experts aan het woord gelaten en wordt er soms op een wetenschappelijke manier onderzocht wat succesfactoren nu eigenlijk zijn. Elke week is er een succesjournaal en worden bedrijven uit Nederland gevolgd die zijn genomineerd voor de “Nationale TV Succes Award”.

De Nationale TV Succes Award is dé TV ondernemersprijs van Nederland

Het leuke van dit programma is dat kijkers mogen stemmen op hun favoriete bedrijf. Voor ieder bedrijf wordt een uniek sms-nummer geopend waarmee gestemd kan worden. Daarnaast zal er ook een externe vakjury zijn die de uiteindelijke finalisten beoordeelt op succescriteria. Zaken die nauwgezet zullen worden beoordeeld zijn onder andere intrinsieke kwaliteiten en prestaties van het afgelopen jaar.

Na afloop van het seizoen wordt er tijdens een feestelijke verkiezing de winnaar van de ‘Nationale TV Succes Award’ bekendgemaakt. Alle genomineerden bedrijven maken kans op een prijs van maar liefst 10.000 euro.

Groveko behoort ook tot de genomineerden en wij zijn hier natuurlijk heel erg trots op. Onze uitzending staat gepland op zondag 23 februari rond 13:00 uur. Op zaterdag 1 maart, wordt de uitzending nog eens herhaald op RTL 7 om 13:30 uur.

Vind jij nu ook dat Groveko kans moet maken op de ‘Nationale TV Succes Award’? Kijk mee op zondag 23 februari om 13:00 uur en laat je stem horen!

Ethades van Robson is in Nederland toegelaten als middel voor handdesinfectie en oppervlaktedesinfectie. Dit desinfectiemiddel van Robson is uniek doordat het toegelaten is voor drie producttypes (PT 1, 2 en 4). Als groothandel in professionele schoonmaakartikelen levert Groveko verschillende producten van het merk Robson, waaronder Ethades.

Producttypes 1, 2 en 4

Het CTGB heeft Ethades goedgekeurd voor drie producttypes (PT 1, 2 en 4). In totaal wordt in de Europese regelgeving onderscheid gemaakt tussen 23 producttypes (PT) van biociden.

  • PT 1: biociden voor menselijke hygiëne.
  • PT 2: desinfecterende middelen voor privégebruik en voor de openbare gezondheidszorg en andere biociden.
  • PT 4: ontsmettingsmiddelen voor gebruik in de sector voeding en diervoeders.

Etiketwijziging

Nu het product uit het gedifferentieerde handhavingsbeleid is, zijn ook de etiketten met directe ingang aangepast. Er komt onder andere een CLP gevaarsymbool bij en de tekst wordt gewijzigd volgens het wettelijke voorschrift.

Meer weten over Ethades? Onze adviseurs helpen u graag verder.

Gisteren en eergisteren hadden wij bij Groveko bezoek van maar liefst twee televisieploegen. De eerste ploeg was van het programma Ondernemerszaken van RTLZ. Daarin duikt presentator Maarten Bouwhuis het Nederlandse bedrijfsleven in aan de hand van een relevant thema en spreekt met experts uit de markt.

Ondernemerszaken

In de uitzending van 9 maart 2014 spreekt Coen Blees in Ondernemerszaken over het vak schoonmaken en de rol van de schoonmaakgroothandel. De markt staat onder druk, CAO onderhandelingen lopen vast en werknemers zijn ontevreden. Welke rol spelen groothandels in dit verhaal?

Groveko bij Medical Travel en Ondernemerszaken

 

Medicaltravel

De tweede televisieploeg was van RTL4. Chimène van Oosterhout neemt de kijker mee in de wereld van gezondheid en reizen. Medicaltravel is een journalistiek reisverslag vol interviews en mooie portretten van patiënten, artsen en specialisten. Coen Blees bespreekt in deze uitzending over het belang van de juiste schoonmaakmiddelen voor zorginstellingen en ziekenhuizen.

De pre-registratie van Deb InstantFoam is per 10 januari 2014 omgezet in een permanente registratie door het College voor de Toelating van Gewasbeschermingsmiddelen en Biociden (CTGB). Met de registratie is Deb Instantfoam voorzien van een N-nummer die geldig is tot 1 februari 2024.

Deb InstantFoam is daarmee toegestaan als middel tot handdesinfectie ter bestrijding van bacteriën en gisten in de zorgsector, de voedselindustrie, kantoren en openbare ruimten. De registratie geldt voor alle verpakkingsvormen voor zowel professioneel als niet-professioneel gebruik.

Wat is Deb InstantFoam?

InstantFoam van Deb is een op alcohol gebaseerd ontsmettingsschuim voor handdesinfectie, ontwikkeld met de gebruikers als uitgangspunt. Het voelt prettig op de huid, laat geen plakkerig of droog gevoel na en voorkomt knoeien met het product door de schuimvorm. Deb InstantFoam voldoet onder meer aan de EN 1500 (de Europese standaard voor handdesinfectie). Het is bij uitstek geschikt voor gebruikers in de zorg en alle andere plaatsen waar een betere handhygiëne gewenst of noodzakelijk is.

Een N-Nummer van CTGB

Bij het gebruik van een desinfectiemiddel als Deb InstantFoam heb je in Nederland te maken met de Bestrijdingsmiddelenwet. Wanneer een desinfectiemiddel bestemd is voor algemeen gebruik, niet specifiek als medisch hulpmiddel, dan valt het onder de Bestrijdingsmiddelenwet. Zo’n product moet in Nederland voorzien zijn van een N-nummer. Het CTGB test deze producten en voorziet ze van een N-nummer, zij zijn de enige in Nederland die dat doen.

Deb Group

De Deb Group houdt zich al meer dan 65 jaar bezig met huidverzorging. Met 21 bedrijven zijn ze verspreid over 16 landen. Wereldwijd gebruiken zo’n 40 miljoen mensen dagelijks de producten van Deb, op uiteenlopende werkplekken en in openbare ruimten. In de industriële sector, de commerciële sector, de gezondheidszorg en de levensmiddelenindustrie. Deb staat voor innovatieve huidbescherming. Hun producten zijn niet alleen prettig in gebruik, maar ook kostenefficiënt.

Schoonmaakbedrijven zijn allang niet meer bezig met alleen schoonmaken. Veel bedrijven bieden een totaal facilitair dienstenpakket aan zoals beveiliging, catering, groenvoorziening en zelfs verhuizingen of technische diensten. Met het motto ‘alles onder één dak’ bieden schoonmaakbedrijven een totaalpakket aan. Ze doen op die manier aan risicospreiding.

Bij schoonmaakgroothandels zien wij een soortgelijke ontwikkeling. Voorheen leverde een schoonmaakgroothandel nog een beperkt assortiment aan schoonmaakmiddelen en aanverwante producten, tegenwoordig breiden ze vaak uit met bepaalde facilitaire producten of diensten. Waarom zou een schoonmaakgroothandel dit doen? Wat is het voordeel ervan? Heeft de facilitaire groothandel de toekomst?

De specialisatie van schoonmaakgroothandels

Zoals wij al eerder schreven is schoonmaken een vak dat meer waardering verdient. Niet alleen door de eindgebruiker maar ook door de werkgevers die schoonmaakpersoneel aan het werk helpen. De lonen die aan werkend personeel in de schoonmaaksector worden uitbetaald zijn soms erg laag en de druk om kwalitatief werk af te leveren neemt vaak alleen maar toe. Volgens ons gaan die twee niet echt samen.

Schoonmaakgroothandels worden onder druk gezet om tegen de meest belachelijke prijzen te leveren. Schoonmaakmiddelen met een literprijs van onder de euro komen voor. De vicieuze cirkel die hierdoor ontstaat zorgt ervoor dat uiteindelijk niemand nog tevreden is. Het zal je niet verbazen dat hierdoor menig schoonmaakgroothandel is omgevallen. Hoe kan een schoonmaakgroothandel de kwaliteit blijven bewaken?

De waarde die een schoonmaakgroothandel biedt is kennis en ervaring. Door ruimte ervaring met verschillende klanten en schoonmaaktoepassingen bouwen ze een sterk assortiment op, vol met producten die ze kennen, waarvan ze weten dat ze goed zijn. Met adviseurs die kennis van zaken hebben kan een schoonmaakgroothandel op deze manier elke klant bedienen met de juiste productcombinaties.

Dienstverlening door breder assortiment

Steeds meer schoonmaakgroothandels begeven zich in het gehele facilitaire spectrum. Naast schoonmaakmiddelen wordt het leveringsprogramma uitgebreid met koffiebekers, tafelkleden, kunstplanten etc. Door deze uitbreiding kan een groothandel haar klanten vollediger bedienen.

De onrust die nu heerst over het CAO voor de branche kan voor een deel worden weggenomen als schoonmaakgroothandels hier een duidelijk standpunt innemen bij het bepalen van hun assortiment en prijs. Alleen maar focussen op de goedkoopste prijs is voor niemand goed, daar wordt de branche niet beter van.

Door te focussen op duurzame en tijdbesparende schoonmaaksystemen kunnen schoonmaakgroothandels een wezenlijke bijdrage leveren aan de economische omstandigheden in de branche. Wij zijn een groot voorstander van leveranciers met vakkennis. Leveranciers die een klant adviseren over het juiste product, in plaats van alleen de goedkoopste schoonmaakproducten te bieden.